Studio Decor Oy

Julkaistu: 20.04.2018

Aiheet: Asiakastarinat . Tukkukauppa

Ylöjärveläinen Studio Decor Oy pystyy vastaamaan moneen asiakkaansa kysymykseen, ennen kuin niitä ehditään kysyä. Kun sisustaja miettii minkälaista, minkä väristä, minkä mittaista, minkä tyylistä tai millä materiaalilla valmistettua tapettia on saatavilla, löytyy vastaus yrityksen ylläpitämästä Tapettitaivas.fi-nettiportaalista. Samaan aikaan verkkokauppana ja -portaalina toimiva sivusto palvelee ympäri vuorokauden, kun asiakkaalla on itselleen sopiva hetki perehtyä tapettivalikoimiin. Järjestelmästä löytyy myös tieto tuotteen saatavuudesta ja lähimmästä jälleenmyyjästä, jossa malliin voi käydä ottamassa konkreettista tuntumaa. Tietokanta portaalin takana löytyy Lemonsoftin toiminnanohjausjärjestelmästä, jota Studio Decor on käyttänyt vuodesta 2014 alkaen.

Otimme Lemonsoftin käyttöön, kun siirryimme verollisiin svh-hintoihin ja perustimme Tapettitaivas-verkkoportaalin. Oli haastavaa ottaa samanaikaisesti käyttöön uusi ERP-järjestelmä ja tehdä uudistuksia toimintaan, mutta pärjäsimme”, kertaa Studio Decor Oy:n yrittäjä Hanna Kiiveri tapahtumia muutaman vuoden takaa. Aiemmin käytössä ollut järjestelmä ei tarjonnut yrittäjien kaipaamaa asiakaspalvelua sekä vahvuutta logistiikan puolella, joten oli aika etsiä uusi yritysohjelmisto. Tällä hetkellä Studio Decorin toiminnassa hyödynnetään Lemonsoftin taloushallinnon, logistiikan ja johdon työkaluja. ”Olemme varmasti nyt tyytyväisempiä kuin aikaisemman ohjelman kanssa, se on ihan fakta. Lemonsoft on palvellut meitä hyvin, eikä missään vaiheessa ole tullut harmiteltua vaihtoa”, Kiiveri kertoo ohjelmiston käyttökokemuksista.

 

studiodecor Hanna

 

Studio Decor Oy:n yrittäjä Hanna Kiiveri yhteistyöstä Lemonsoftin kanssa:

"Ohjelmisto on ollut joustava ja muokkaantunut tapoihin, joilla olemme sitä käyttäneet.”

 

Studio Decor Oy:n nykyiset omistajat ostivat yrityksen vuonna 2004. Ostotilanteessa yrityksessä ei ollut edes sähköpostia tai kotisivuja. Uudet omistajat avasivat nettisivut ja halusivat tarjota asiakkaille mahdollisuuden tutustua tuotteisiin verkossa. Pikkuhiljaa alan toiveet etenivät verkkokaupan ja laajempien tuotetietojen tarjoamiseen. Tapettitaivas.fi-verkkoportaali suunniteltiin tarjoamaan parempaa asiakaspalvelua ja mahdollisuuksia monipuoliselle jälleenmyynnille. Portaalia ylläpidetään mm. Lemonsoftiin tehdyn rajapinnan kautta, jolloin asiakas voi hakea tietoa järjestelmästä löytyvillä eri hakutekijöillä. Hanna Kiiveri kertoo, että Lemonsoftiin on viety Excelin kautta tiedot eri toimittajista, tuotemerkeistä sekä nimikkeistä. ”Syötämme tuotteille hinnat, toimittajat, värit, teemat ja tyylit, jotka helpottavat asiakasta löytämään haluamansa. Myös tekniset tiedot, kuten materiaalit ja rullakoko löytyvät portaalista. Kategorisoivista määrittelyistä tyyli ja teema ovat haastavimpia määrittää, sillä ne perustuvat osittain makuasioihin.”

 

studiodecorHuolellisen tuotehallinnan tärkeys korostuu lähes 8000 nimikkeen käsittelyssä. Samalla kun tuotetieto välittyy Lemonsoftista verkkoportaaliin, saa Studio Decor Oy nettitilauksensa Lemonsoftiin käsiteltäviksi.  ”Rajapinta toimii kumpaankin suuntaan. Voimme täydentää verkkoportaaliamme Lemonin kautta ja toisaalta verkossa tehdyt tilaukset tulevat meille näkyviin Lemonsoftiin. Ohjelmisto on ollut joustava ja muokkaantunut tapoihin, joilla olemme sitä käyttäneet.”

Kiiveri huomauttaa, että sisustusala on luonnollisesti muuttunut paljon vuosien varrella. Uudisrakentaminen ja kohteista tehdyt sisustusjulkaisut eri medioihin saattavat kannustaa joissain tapauksissa enemmän maalin kuin tapetin käyttöön. Tapettimarkkinoilla yrittäjä voi kilpailla hyvän valikoiman lisäksi tulemalla lähemmäksi asiakasta. Maantieteellisesti Suomessa etäisyydet ovat pitkät, joten jälleenmyyjistä ja heidän valikoimistaan viestiminen on yksi tapa palvella kuluttajaa.  ”Markkinoimme Tapettitaivaan sivuilla jälleenmyyjiä - jos asiakas haluaa löytää häntä palvelevan liikkeen, hän voi tehdä sen sivuillamme.”  Studio Decor Oy on lisännyt Lemonsoftin järjestelmään jälleenmyyjän taakse mallistotietoja, jota kautta asiakas saa tietää, mitä tuotteita ko. jälleenmyyjältä löytyy. Hyvien rajausmahdollisuuksien kautta Studio Decor haluaa tarjota asiakkaalle ajansäästöä, kun sopivaa tapettia valitsevan ei tarvitse selata mallikirjojen tuhansia valikoimia läpi.

 

Toisaalta pelkkä verkkokauppa ei riitä ratkaisuksi: ”En usko, että pelkkä verkko tulee riittämään, koska asiakkailla on tarve päästä tunnustelemaan tuotteita. Me rakensimme sivustoa sillä ajatuksella, että voisimme yhdistää kivijalkakaupan ja verkkoportaalin.” Tapettitaivas.fi-sivuston valikoima päivittyy jatkuvasti tuotteiden ylläpidon kautta ERP-järjestelmässä. ”Kaiken kaikkiaan olemme pyrkineet hyödyntämään paljon Lemonsoftia ja ohjelma onkin taipunut melko hyvin tarpeisiimme.”

 

Lemonsoft mukana Studio Decor Oy:n arjessa:

  • Kaikki toiminnot yhdessä järjestelmässä
  • Ohjelmisto muokkautunut yrityksen tarpeiden mukaisesti
  • Lemonsoftin asiakaspalvelu ja oma kontaktihenkilö tukenut ohjelmiston käyttöönotossa

studiodecor-logo

 

Studio Decor Oy lyhyesti

  • Studio Decor Oy on toiminut laatutapettien maahantuojana jo yli 20 vuotta
  • Seitsemän henkilöä työllistävä perheyritys
  • Päätoimipiste Ylöjärvellä
  • Ylläpitää tapettien verkkokauppaa ja -portaalia osoitteessa tapettitaivas.fi
  • Lue lisää: www.studiodecor.fi