Oletko jo Lemonsoftin käyttäjä? Nethelp ohjeosioista löydät yleisesti käytössä olevat toiminnot ja ohjeet.
Harkitsetko hankintaa? Lemonsoftin julkaisemista oppaista saat syvällisempää tietoa hankintapäätöksen tueksi.
Yhteystiedot
Verkkolaskuosoitteemme
Vaasanpuistikko 20 A, 65100 VAASA
info@lemonsoft.fi
Asiakaspalvelu: 010 328 1010 (helpdesk@lemonsoft.fi)
Hämeentie 19
00500 HELSINKI
Lemminkäisenkatu 34
20520 Turku
Vaasanpuistikko 20 A
65100 VAASA
Itsenäisyydenkatu 17 B, 2. krs
33500 TAMPERE
Alasintie 1
80130 JOENSUU
Keskikatu 11 B
45100 KOUVOLA
Sepänkatu 20
90100 OULU
Ahlmaninkatu 2
40100 JYVÄSKYLÄ
Julkaistu: 20.08.2018
Aiheet: Asiakastarinat . Talous / HR
« takaisin lemonnews etusivulle
”Tätä ihmettelen vielä tänäkin päivänä”, kertoo Kuopion Ykköstilit Oy:n yrittäjä Juha Rönkkö kertyneestä ajansäästöstä. Vuonna 2015 aloitettu Lemonsoft-ohjelmiston käyttöönottoprojekti tiedonsiirtoineen vaati suunnitelmallista työtä, mutta on myöhemmin palkinnut tekijänsä. Ajansäästö näkyy mahdollisuutena ohjata resursseja niin, että toiminta on kannattavampaa hyödyttäen sekä yritystä, että sen asiakkaita. ”Automatisointi ja automatisointiin luottaminen”, tiivistää Rönkkö syitä saatujen säästöjen takana.
”Aiemmin elimme tilanteessa, missä emme olisi pystyneet enää kasvamaan”, kertoo Rönkkö ajasta ennen järjestelmänvaihtoa. Jopa viiden samanaikaisesti käytössä olleen ohjelman päivitys, ylläpito ja kehitys toivat kuluja ja veivät aikaa olennaiselta. ”Yhteen toimivaan ohjelmaan pääsy oli meillä ensimmäinen prioriteetti: toimintaympäristö, joka palvelisi meidän ja asiakkaamme nykyisiä ja tulevia tarpeita. Lemonsoft on tähän tarpeeseen pystynyt vastaamaan. Lemonsoft on kehittyvä talo ja haluaa kehittyä. Olen myös tyytyväinen siihen, miten toiveisiimme on reagoitu. Emme ole tarvinneet toisia työkaluja tähän rinnalle.”
”Aiemmin 8-10 tuntia vienyt työmäärä tehdään nyt neljässä tunnissa.”
Juha Rönkkö, yrittäjä
Juha Rönkkö kertoo, että yritys on pystynyt esittelemään Lemonsoftia asiakkailleen hyvillä mielin. Käytännön muutos siinä, pitääkö asiakkaalle usean vai yhden ohjelman demon vaikuttaa myönteisesti myös hintalappuun. Kuopion Ykköstilit Oy:n asiakkaat kiinnostuvat Lemonsoftin mahdollisuuksista: ”Esittelemme asiakkaalle Lemonsoftista yleensä alkuun perustoimintoja. Kun asiakas on käyttänyt ohjelmaa kuukauden tai pari, alkaa hän kiinnostua harmaina olevista ikoneista ja kysyy miksi en voisi käyttää tätä tai tuota. Avaamme hänelle tarpeen mukaan uusia lisenssejä.” Rönkön mukaan lisämyyntiä on saatu suoraan asiakkaiden tarpeisiin vastaamalla: ”Olemme voineet kertoa, että jos tarvitset tällaisen ominaisuuden, olisi meillä sinulle tässä ohjelma.”
Uusi toimintaympäristö esivalmisteluineen vaatii aikaa, joustoa ja sopeutumiskykyä koko henkilökunnalta. ”Onneksi teimme muutoksen. Suoraan sanottuna muuten emme olisi tässä tilanteessa emmekä voisi kehittyä jo alan vaatimustenkin mukaisesti, se on ihan fakta”, kertoo Rönkkö. Se, mihin Kuopion Ykköstilit Oy haluaa nyt keskittyä, on yrittäjälle selvää. ” Asiakaslähtöinen tapa toimia on meille ykkösjuttu, nyt sitten vaan teroitellaan sitä. Asiakas tietää aina kelle soittaa, mille paikkakunnalle ja että meille voi aina tulla aina käymään. Sillä kai tässä pisteessä ollaankin, kun hommat toimii ja toimii jatkossakin. Niin se on oltava.”
Kuopion Ykköstilit Oy lyhyesti: