Vaihde: 010 328 1000

Service Desk: 010 328 1010

Asiakaskokemus on koko organisaation asia

Julkaistu: 08.04.2021

Aiheet: . Blogi

« takaisin lemonnews etusivulle

Janika Vilponen

Janika Vilponen

Olen Lemonsoftin asiakaskokemusjohtaja, jonka sydän on aina sykkinyt asiakkaille. Työkokemusta IT-alalta on kertynyt lähes 20 vuotta eri tehtävistä. Punainen lanka läpi koko urani on ollut intohimoinen suhtautuminen asiakkaiden menestymiseen, ylivertaisten asiakaskokemusten tuottamiseen sekä toiminnan jatkuvaan kehittämiseen. Toimin Lemonsoftilla asiakkaan äänenä - läpi koko organisaation. Työni päämäärä on selkeä. Se on kirjoitettu meidän missioon ja on esillä arjessa muun muassa toimiston seinätauluissa. ”Uskomme, että Lemonsoftin avulla asiakasyrityksemme tekevät parempaa tulosta ja saavat alan parhaan asiakaskokemuksen.”

Tilaa uutiskirje!

asiakaskokemusToukokuussa tulee kaksi vuotta siitä, kun aloitin työt Lemonsoftin asiakaskokemusjohtajana.

Alkutaival vierähti perusasioiden äärellä; asiakkaisiin, kollegoihin, tuotteisiin, prosesseihin sekä Lemonsoftin asiakaskokemukseen tutustuessa.

Aina kun tulee tunne, että tämän minä osaan, niin edessä on uutta opittavaa. Lemonsoft on kasvanut tässä lyhyen urani aikana vauhdikkaasi myös yritysostojen kautta. Jos oikein laskin, niitä on tehty neljä. Tämä on tuonut tullessaan mukavaa lisämaustetta työhöni, vaikkakin muutos on saattanut viedä hetkellisesti fokuksen joltain yksityiskohdalta suurempaan kokonaisuuteen. Välillä omaa työtäni on varjostanut tunne, että emme saa näkyvää muutosta aikaiseksi riittävän nopeasti.

Töitä hyvän asiakaskokemuksen eteen tehdään meillä hartiavoimin, vaikkei se aina asiakkaiden suuntaan näy eikä tunnu siltä. Emme havittele asiakaskokemuksella pikavoittoja – vaan sitä, että hyvä asiakaskokemus on osa meidän kaikkien Lemonsoftilaisten arkea ja että tuotamme asiakkaillemme aidosti lisäarvoa. Annoin haastattelun työstäni Lemonsoftin asiakaskokemusjohtajana juuri ilmestyneeseen kirjaan Menestys syntyy asiakaskokemuksesta, B2B-johtajan opas. Kirjailijat olivat nostaneet hienosti esiin sen, että en ole asiakaskokemuksen johtamisen kanssa Lemonsoftilla yksin.

Lemonsoftilla asiakkaan merkitys on kirjattu yrityksen arvoihin, visioon ja missioon. Käytännössä se näkyy hallituksen ja johtoryhmän prioriteeteissa: yrityksen asiakaskokemusjohtaja on nostettu johtoryhmään, ja hänellä on voimakkaasti sekä yrityksen johdon, että hallituksen tuki. Tällaiset teot puhuvat asian tärkeydestä sanoja voimakkaammin. Yrityksen sisäisissä tilaisuuksissa toimitusjohtajan puheen suurin osuus koskee asiakkaita, näiden kuuntelemista, ja sitä millaista apua yritys pyrkii asiakkailleen antamaan - mikä on tavoitekokemus. Pyrkimyksenä on muistuttaa yrityksen työntekijöitä siitä, mikä on koko organisaation yhteisen ponnistelun lopputulos, ja miksi työtä tehdään.”

Oma intohimoni on asiakkaiden kuunteleminen ja sitä kautta toiminnan jatkuva kehittäminen. Tuntuu tällä hetkellä kovin kaukaiselta muistolta ne ajat, jolloin saatoin ex-tempore osallistua asiakaspalaveriin, kävelemällä toimiston toiseen päähän neukkariin. Sosiaalisena ihmisenä odotan todella paljon, että pääsen taas tapaamaan kasvotusten meidän mahtavia asiakkaitamme!

Vierailin asiakaskokemuskirjaan liittyen myös podcastissa kertomassa työstäni Millaista on toimia asiakaskokemusjohtajana? (b2basiakaskokemus.fi)



Oletko hankkimassa ensimmäistä toiminnanohjausjärjestelmää? Kenties vaihtamassa vanhaa uuteen ja ehompaan?

Jätä yhteydenottopyyntö, niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä

« takaisin lemon news etusivulle

Janika Vilponen

Janika Vilponen

Olen Lemonsoftin asiakaskokemusjohtaja, jonka sydän on aina sykkinyt asiakkaille. Työkokemusta IT-alalta on kertynyt lähes 20 vuotta eri tehtävistä. Punainen lanka läpi koko urani on ollut intohimoinen suhtautuminen asiakkaiden menestymiseen, ylivertaisten asiakaskokemusten tuottamiseen sekä toiminnan jatkuvaan kehittämiseen. Toimin Lemonsoftilla asiakkaan äänenä - läpi koko organisaation. Työni päämäärä on selkeä. Se on kirjoitettu meidän missioon ja on esillä arjessa muun muassa toimiston seinätauluissa. ”Uskomme, että Lemonsoftin avulla asiakasyrityksemme tekevät parempaa tulosta ja saavat alan parhaan asiakaskokemuksen.”

Tilaa uutiskirje!