Vaihde: 010 328 1000

Service Desk: 010 328 1010

Asiakaskokemus puntarissa – kun etätyöstä tuli hetkessä uusi normaali

Julkaistu: 28.04.2020

Aiheet: . Blogi

« takaisin lemonnews etusivulle

Janika Vilponen

Janika Vilponen

Olen Lemonsoftin asiakaskokemusjohtaja, jonka sydän on aina sykkinyt asiakkaille. Työkokemusta IT-alalta on kertynyt lähes 20 vuotta eri tehtävistä. Punainen lanka läpi koko urani on ollut intohimoinen suhtautuminen asiakkaiden menestymiseen, ylivertaisten asiakaskokemusten tuottamiseen sekä toiminnan jatkuvaan kehittämiseen. Toimin Lemonsoftilla asiakkaan äänenä - läpi koko organisaation. Työni päämäärä on selkeä. Se on kirjoitettu meidän missioon ja on esillä arjessa muun muassa toimiston seinätauluissa. ”Uskomme, että Lemonsoftin avulla asiakasyrityksemme tekevät parempaa tulosta ja saavat alan parhaan asiakaskokemuksen.”

Tilaa uutiskirje!

woman-wearing-beige-dress-shirt-using-laptop-computer-3277932Yle uutisoi, kuinka etätyö tulee yleistymään voimakkaasti tulevaisuudessa. Taloustutkimuksen tekemän kyselyn mukaan yli miljoona suomalaista on siirtynyt tekemään etätöitä ja noin puolet etätöihin siirtyneistä aikoo jatkossakin tehdä työnsä etänä, joko osittain tai kokonaan.

Halusimme selvittää, minkälainen vaikutus etätyön tekemisellä on Lemonsoftin asiakaskokemukseen. Ja onko etätyö kaiken kaikkiaan sujunut hyvin.

Vastauksia kertyi yhteensä 155 kpl. Valtaosa vastaajista kertoi etätyön sujuneen hyvin. Vastaajat, joiden mukaan etätyö oli sujunut hyvin, olivat myös joka lailla tyytyväisempiä Lemonsoftin käyttäjiä. Vastauksista ilmeni, että huonosti sujuneen etätyön taustalla oli useimmiten huono verkkoyhteys, eikä ohjelmisto.

Kieltämättä nettiyhteydet ovat näinä aikoina kovalla koetuksella. Parhaimmillaan perheen molemmat vanhemmat sekä kaikki lapset tekevät päivän työt ja opiskelut yhtä aikaa. Etätyövälineet tulivat ryminällä perheiden arkeen.

Kuinka etätyön tekeminen on Lemonsoftin avulla sujunut?

kysely

Lemonsoftia käytettiin jo ennen äkillistä digiharppausta enemmän pilvestä kuin paikallisesti. Ehdimme juuri ennen Suomen etätyön räjähdysmäistä kasvua muuttaa Lemonsoftin Alustaratkaisut uuteen konesaliin, Telia Helsinki Data Centeriin. Näin jälkeenpäin ajateltuna ajoitus oli täydellinen.

Ei voi kuin ihmetellä, miten nopeasti yritykset ovat siirtyneet etätyökulttuuriin ja muokanneet totuttuja tapoja lennosta. Nyt kun kekseliäisyys ja luovuus ovat valloillaan, Suomeen syntyy varmasti paljon uusia tuotteita ja palveluja. Me olemme Lemonsoftilla keskittyneet mm. innovoimaan, mitä kaikkia työvaiheita meidän tuotteissa voisi automatiosoida, nyt kun tekoäly ja koneoppiminen ovat osa Lemonsoftia. Huhtikuun versiopäivityksessä nähdään ensimmäiset Aimo tekoälylle siirtyneet työt. Liikkeelle lähdettiin taloushallinnosta, ostolaskujen esikäsittelystä. Tuotannonohjauksen osalta hyviä ja toteuttamiskelpoisia ideoita kertyi viime vuoden loppupuolella tehdyltä teollisuusasiakaskierrokselta. Haastan myös sinut miettimään, mitkä hommat Aimo voisi tehdä puolestasi!

Vaikka rutiinit hoitaisi jatkossa Aimo, mikään ei korvaa ihmisten välistä vuorovaikutusta. Lemonsoftin asiantuntijat auttavat sinua sujuvasti ja ammattitaitoisesti myös etänä. Nyt on hyvä aika tarkastella maailmaa uusin silmin! Miltä kuulostaisi esimerkiksi digitaalisen myyntikanavan rakentaminen Lemonsoftin verkkokaupan avulla?  

Tutustu myös Lemonsoft Alustaratkaisuihin >>

 



Oletko hankkimassa ensimmäistä toiminnanohjausjärjestelmää? Kenties vaihtamassa vanhaa uuteen ja ehompaan?

Jätä yhteydenottopyyntö, niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä

« takaisin lemon news etusivulle

Janika Vilponen

Janika Vilponen

Olen Lemonsoftin asiakaskokemusjohtaja, jonka sydän on aina sykkinyt asiakkaille. Työkokemusta IT-alalta on kertynyt lähes 20 vuotta eri tehtävistä. Punainen lanka läpi koko urani on ollut intohimoinen suhtautuminen asiakkaiden menestymiseen, ylivertaisten asiakaskokemusten tuottamiseen sekä toiminnan jatkuvaan kehittämiseen. Toimin Lemonsoftilla asiakkaan äänenä - läpi koko organisaation. Työni päämäärä on selkeä. Se on kirjoitettu meidän missioon ja on esillä arjessa muun muassa toimiston seinätauluissa. ”Uskomme, että Lemonsoftin avulla asiakasyrityksemme tekevät parempaa tulosta ja saavat alan parhaan asiakaskokemuksen.”

Tilaa uutiskirje!