Vaihde: 010 328 1000

Service Desk: 010 328 1010

Lemonsoft kokemuksia: Cailap Oy asiakastarina

Julkaistu: 09.01.2019

Aiheet: Asiakastarinat . Logistiikka / Teollisuus

« takaisin lemonnews etusivulle

Lemonsoft

Tilaa uutiskirje!

”Olen positiivisesti yllättynyt, kuinka jouhevasti kaikki sujui.”

Cailap Oy:n liiketoimintajohtaja Hanna Laurmaa.

Kun kotimainen, arvostettu brändi ja moneen keskusliikkeeseen lavoittain tavaraa toimittava yritys tekee päätöksen järjestelmäntoimittajan vaihdosta, on tarjolla asiantuntemusta vaativat saappaat. ”Nopeita toimituksia, virheetöntä dataa, kun asiakkaina on sekä yksittäisiä toimijoita, että isoja keskusliikkeitä, joita molempia täytyy pystyä palvelemaan”, luettelee Cailap Oy:n liiketoimintajohtaja Hanna Laurmaa Cailapin asiakaskentän tarpeita. ”Asiakaskunnallamme on omat vaatimuksensa järjestelmien suhteen - toisilla tarkemmat kuin toisilla ja siihen täytyy pystyä vastaamaan.”

cailapKauneuden ja pukeutumisen tuotteisiin erikoistunut Cailap Oy haluaa luonnollisesti toimia asiakkaiden lisäksi hyvässä yhteistyössä sidosryhmiensä, kuten varastoinnin ja menekinedistämisen partnereiden kanssa. ”Kun kumppaneita on monta, on tärkeää, että järjestelmä palvelee niin, että pystymme integroitumaan muiden kanssa - se on mennyt sujuvasti Lemonsoftin kanssa. Tämä olikin edellytyksemme ERP-järjestelmän valintaan: Täytyy pystyä integroitumaan hyvin ja ketterästi, ilman että täytyy tehdä muutoksia itse järjestelmään”, Laurmaa kertoo.

Vuonna 2017 Cailap Oy valitsi toiminnanohjausjärjestelmäkseen Lemonsoftin. Vuosi sitten syksyllä tavoitteena oli hyödyntää uutta järjestelmää täysipainoisesti muutaman kuukauden aikataululla, vuoden 2018 alusta alkaen. Hanna Laurmaa kertoo, että käyttöönottoprojektin työmäärä tuntui aloittaessa suurelta. ”Lemonsoftilta oli onneksi todella hyvä projektinjohto, joka vei asiaa rivakasti eteenpäin ja huolehti, että kaikki asiat tulee käytyä läpi. Meillä oli myös hyvä kouluttaja, jonka kanssa käytiin yhdessä asetuksia läpi matkan varrella.” Projektin tukena toimi yhteistyö ja EDI-yhteyksien testaukset Cailap Oy:n asiakkaiden kanssa ennen varsinaista kaupallista tietoliikennettä. Vuoden ensimmäisenä arkipäivänä 2.1.2018 suurin työ käyttöönoton kannalta oli takana ja ensimmäiset EDI-sanomat lähtivät onnistuneesti matkaan. ”Tietyllä tavalla olen positiivisesti yllättynyt, kuinka jouhevasti kaikki sujui. Projekti meni EDI-yhteyksien osalta todella hyvin. Yhtään sellaista ongelmaa ei tullut, että olisimme joutuneet asiakkaalle sanomaan, että nyt ei onnistu.”

Cailap Oy:n ensimmäinen vuosi Lemonsoftin käyttäjänä lähestyy pian loppuaan. Liiketoimintajohtaja Hanna Laurmaa kertoo, että myös yrityksen vuodenvaihteen kirjanpito tehdään Lemonsoftissa. ”Olemme kaikki käyttäjät tyytyväisiä, Lemonsoft on nopeuttanut toimintaa, mutta tuonut myös läpinäkyvyyttä eri osa-alueisiin”, Laurmaa kertoo viitaten mahdollisuuteen hakea tarvittavaa dataa, riippumatta siitä kenen koneella työ on tehty.

Järjestelmän tärkein tehtävä on vastata asiakkaansa toiminnallisiin tarpeisiin. Hanna Laurmaa antaa lisäksi kiitosta yhteistyölle Lemonsoftin kanssa: ”On tärkeää, että yhteistyökumppanin kanssa on henkilökohtaiset suhteet ja pystymme yhdessä kehittämään toimintaa sujuvasti - ilman että tulee sellainen olo, että olemme liian pieni asiakas järjestelmäntoimittajalle. Meidän kehitysideoitamme kuullaan ja yhteyshenkilöihin on helppo ottaa yhteyttä.”

 Cailap logo

Cailap Oy lyhyesti:

  • Tunnettu kotimainen kauneustuotteiden toimittaja
  • Vuonna 1977 perustettu perheyritys
  • Asiakkaina suuret keskusliikkeet ja yksittäiset toimijat Suomessa ja Virossa
  • Työllistää 10 henkilöä
  • Lue lisää: www.cailap.com


Oletko hankkimassa ensimmäistä toiminnanohjausjärjestelmää? Kenties vaihtamassa vanhaa uuteen ja ehompaan?

Yhteydenottopyynnön jättämällä otamme teihin yhteyttä mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä

« takaisin lemon news etusivulle

Lemonsoft

Tilaa uutiskirje!