Vaihde: 010 328 1000

Service Desk: 010 328 1010

Menestystä asiakaskokemuksen avulla

Julkaistu: 25.05.2021

Aiheet: . Blogi

« takaisin lemonnews etusivulle

Jan-Erik Lindfors

Jan-Erik Lindfors

Toimin Lemonsoftin varatoimitusjohtajana ja vastaan markkinoinnista, myynnistä, asiakaspalvelusta sekä asiakaskokemuksesta. Myynnin kehittäminen, asiakaskokemuksen johtaminen sekä asiakkaan liiketoiminnan kehittäminen teknologian ja datan avulla ovat minulle tärkeitä asioita. Kasvujohtajana nautin uusien digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuomisesta markkinoille. Työn ulkopuolella olen intohimoinen golfaaja.

Tilaa uutiskirje!

KL-KestoMenestyja╠êt-10v-Sinetti-2021-FI-RGB-200pxMiten ja mistä luodaan Suomessa kasvua? Se on kysymys, johon sekä Suomen hallitus että ekonomistit yrittävät tällä hetkellä löytää vastausta. Mielestäni vastaus kysymykseen ”Mistä?” on aika yksinkertainen. Nimittäin antamalla PK-sektorin yrityksille mahdollisimman hyvät toimintaedellytykset, millä luodaan kasvulle hyvä pohja. 

Suomen yrittäjien mukaan Suomessa on n. 292 000 yritystä. Tästä määrästä alle 10 työntekijän yrityksiä on 271 851 eli 93 %Pienyrityksiä on 16 630 (5,7 %), keskisuuria 3 214 (1,1 %) ja suuryrityksiä 682 (0,2 %). Yritysten 445 miljardin euron liikevaihdosta yli puolet (57,5 %) syntyy pk-yrityksissä ja pk-sektorin osuus BKT:sta on runsaat 40prosenttia. Tämä data on vuodelta 2019 ja mielenkiinnolla odottelen seuraavaa päivitystä, jolloin nähdään miten Suomen PK-yritykset ovat pärjänneet keskellä Covid-19 pandemiaa. Jos PK-sektori menestyy niin sitten syntyy sitä kasvua... 

Itseäni tämä data kiinnostaa kahdesta eri syystä. Ensinnäkin, vaihdoin ihan hiljattain työpaikkaa ja siirryin suuryrityksen palveluksesta PK-yritykseen. Opin paljon viiden vuoden aikana kansainvälisessä ympäristössä ja saimme paljon aikaiseksi yhdessä asiakkaidemme ja oman tiimini kanssa. Nyt onkin aika käyttää nämä opit Lemonsoftin asiakkaiden hyväksi. Yhdessä heidän kanssaan luomme kasvua sekä tehostamme ja digitalisoimme liiketoimintaa.  Toinen syy on, että Lemonsoftin asiakkaat ovat suurimmalta osin PK-yrityksiä, jotka toimivat teollisuus-, tukku-, logistiikka-, tilitoimisto- tai rakennusalalla. Minua kiinnostaa siis näiden toimialojen tulevaisuus ja kehitysnäkymät, ja miten me Lemonsoftilla voimme varmistaa asiakkaidemme menestyksen myös jatkossa.  

Vastaus kysymykseen ”Miten” onkin sitten vaikeampi. Itse uskon ja tiedän, että asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen kautta syntyy kasvua ja menestystä. Tämä on myös arvolupauksemme  asiakkaillemme. Ostaminen meiltä pitää olla helppoa, nopeaa ja mukavaa.  Velvollisuutemme on auttaa asiakasta tekemään oikea päätös hankkimalla Lemonsoftin ratkaisu pyörittämään omaa liiketoimintaa. Ostamisen jälkeen myös käyttöönoton ja koulutuksen pitää toimia. Emme halua jättää asiakasta missään vaiheessa yksin. Tuotteidemme käytettävyyden ja asiakaspalvelumme laadun pitää olla huippuluokkaa.  

Kun hoidamme asiakkuuden elinkaaren kaikki vaiheet hyvin, syntyy kestävää menestystä ja kasvua niin asiakkaillemme kuin meillekin. Tämän kaiken pohjana on työntekijäkokemus. Motivoitunut ja liekeissä oleva kollega, joka tekee kaikkensa asiakkaiden eteen ja jonka kanssa on helppo tehdä yhteistyötä, tekee myös omasta työnteosta ja oman työn laadusta parempaa!   

Kauppalehti on hiljattain myöntänyt Lemonsoftille Kestomenestyjä-sertifikaatin. Sertifikaatin saa yritys, joka viisi vuotta peräkkäin täyttää Menestyjät-kriteerit. Nöyrä kiitos kaikille asiakkaillemme!  Menestys ei tule yksin vaan syntyy siitä, että asiakkaillamme menee hyvin.

Lemonsoftilla on yli 6000 asiakasyritystä ja olemme mukana yli 50 000 ohjelman käyttäjän arjessa, joten tämä on iso vastuu. Monen yrittäjän ja PK-yrityksen toimintaa ja taloutta ohjataan Lemonsoftin tuotteiden avulla. Jatketaan yhdessä kasvun ja menestyksen luomista! 

Hyvää alkukesää kaikille!



Oletko hankkimassa ensimmäistä toiminnanohjausjärjestelmää? Kenties vaihtamassa vanhaa uuteen ja ehompaan?

Jätä yhteydenottopyyntö, niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä

« takaisin lemon news etusivulle

Jan-Erik Lindfors

Jan-Erik Lindfors

Toimin Lemonsoftin varatoimitusjohtajana ja vastaan markkinoinnista, myynnistä, asiakaspalvelusta sekä asiakaskokemuksesta. Myynnin kehittäminen, asiakaskokemuksen johtaminen sekä asiakkaan liiketoiminnan kehittäminen teknologian ja datan avulla ovat minulle tärkeitä asioita. Kasvujohtajana nautin uusien digitaalisten tuotteiden ja palveluiden tuomisesta markkinoille. Työn ulkopuolella olen intohimoinen golfaaja.

Tilaa uutiskirje!