Vaihde: 010 328 1000

Service Desk: 010 328 1010

Pääkäyttäjää tärkeämpää ihmistä ei projektista löydy!

Julkaistu: 24.04.2019

Aiheet: . Blogi

« takaisin lemonnews etusivulle

Maija Aarnio

Maija Aarnio

Olen Lemonsoftin asiakaspalvelujohtaja, joka innostuu hyvästä palvelusta, yhteistyöstä sekä markkinoinnista & viestinnästä. Asiakaspalvelu on sydämen asiani ja sitä olen saanut monipuolisesti tehdä jo nuoresta asti. Se, että taustani ei ole IT-alalla on mielestäni vaan eduksi; osaan ja saan kysellä tyhmiäkin. Lemonsoftin missiossa puhutaan alan parhaasta käyttökokemuksesta – siihen tähtään, yhteistyössä asiakkaidemme kanssa, tietenkin!

Tilaa uutiskirje!

Järjestelmän tai ohjelmiston pääkäyttäjän työ on siitä jännää, että se joko koetaan arvostuksen osoituksena tai sitten lisähommana, joka jonkun on pakko hoitaa, useimmiten vielä oman työnsä ohella.

Käyttöönottoprojekteissa pääkäyttäjän rooli on kuitenkin äärimmäisen tärkeä, sillä vaikka projektia vietäisiin vimmatulla määrätietoisuudella eteenpäin toimittajan puolelta, ei mikään onnistu, jos pääkäyttäjä ei ole tosissaan ja varustettu riittävällä ajalla. Itsekin olen aiemmissa työpaikoissa joskus tuohon rooliin joutunut – niin, joutunut -, ja siitä tuli lähinnä paha mieli, koska en ehtinyt keskittyä kunnolla, saatikka miettiä kehittämistä, ja jatkuvasti oli vaan huono omatunto tekemättömistä töistä. Näitä miettiessä tuli mieleen, että pääkäyttäjälle olisi hyvä kirjoittaa ”saatekirje” rohkaisuksi uuteen, mielenkiintoiseen tehtävään:

Hyvä uusi pääkäyttäjä

Onnittelut valinnastasi pääkäyttäjäksi!

Toivottavasti koet uuden roolisi mielenkiintoiseksi ja olet siitä innostunut, sillä uusi positiosi on vaativa, mutta myös antoisa. Pääset näköalapaikalle kehittämään yrityksesi toimintoja sekä tekemään yhteistyötä uusien yhteistyökumppaneiden kanssa.

Yhteistyö on tärkeintä, mutta sitoutuminen tähän projektiin on lähes yhtä tärkeää. Yhdessä saamme teille parhaan hyödyn, tehostamme työtänne ja säästämme aikaa.

Sinä olet oman yrityksenne ja toimialanne paras tuntija, me taas tunnemme tuotteemme ja sen mahdollisuudet.

Sinä olet myös se henkilö, jonka puoleen kaikki muut kääntyvät ja odottavat vastauksia. Sinä saat myös kohdata muutosvastarintaa sekä kuulla kaikki valitukset ja huomiot siitä, kuinka tätä uutta järjestelmää ei tarvittu, entinen oli paljon parempi ja toiminnotkin ovat aivan liian erilaiset.

Avoin ja ennakkoluuloton mieli, kärsivällisyys ja kokeilunhalu ovat työtäsi kuvaavia sanoja.

Sinulla on myös suuri vastuu siitä, että muukin organisaatio ottaa ohjelman omakseen. Asiasta tiedottaminen on päivittäistä työtäsi.

Saat myös jatkuvasti tutkailla, tarvitaanko lisää koulutusta ja millaista; onko jotain jäänyt oppimatta, tarvitaanko mahdollisesti jotain uusia toimintoja, joita aikaisemmin ei ole huomattu tai onko syytä muuttaa jotain omaa prosessianne asioiden sujuvoittamiseksi.

Käyttöönoton jälkeen paras kaverisi on Service Desk, jossa sinua auttavat motivoituneet ohjelmamme asiantuntijat. Mikään kysymys ei ole liian suuri eikä pieni, mutta jotta saat parhaan ja oikean vastauksen, kuvaathan ongelman selkeästi ja mahdollisimman tarkasti. Tämä auttaa meitä molempia etenemään tehokkaasti ja saat vastauksia nopeasti.

Joskus on tarpeen kysyä lisäkysymyksiä, jotta ongelma selkenee. Joskus vastaan tulee myös sellaisia ongelmia, joihin tarvitaan tuotekehityksen apua

Lopuksi toivon, että sinulle on myös varattu aikaa toteuttaa tätä suurta muutosta, sillä asiaan keskittyminen, kehitystyö ja uuden oppiminen vievät leijonanosan ajastasi seuraavan noin puolen vuoden ajan. 

Me olemme mukanasi tällä matkalla – älä epäröi ottaa yhteyttä meihin pienimmässäkään asiassa!

Onnistunutta käyttöönottoa toivottaen

Maija Aarnio

Asiakaspalvelujohtaja

 

P.S. Kannattaa lukea myös asiakastarinamme, jossa kerrotaan ihan oikeita käytännön kokemuksia pääkäyttäjänä olemisesta.



Oletko hankkimassa ensimmäistä toiminnanohjausjärjestelmää? Kenties vaihtamassa vanhaa uuteen ja ehompaan?

Jätä yhteydenottopyyntö, niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä

« takaisin lemon news etusivulle

Maija Aarnio

Maija Aarnio

Olen Lemonsoftin asiakaspalvelujohtaja, joka innostuu hyvästä palvelusta, yhteistyöstä sekä markkinoinnista & viestinnästä. Asiakaspalvelu on sydämen asiani ja sitä olen saanut monipuolisesti tehdä jo nuoresta asti. Se, että taustani ei ole IT-alalla on mielestäni vaan eduksi; osaan ja saan kysellä tyhmiäkin. Lemonsoftin missiossa puhutaan alan parhaasta käyttökokemuksesta – siihen tähtään, yhteistyössä asiakkaidemme kanssa, tietenkin!

Tilaa uutiskirje!