Vaihde: 010 328 1000

Service Desk: 010 328 1010

Tiedätkö sinä mitä asiakkaillesi kuuluu?

Julkaistu: 01.10.2020

Aiheet: . Blogi

« takaisin lemonnews etusivulle

Janika Vilponen

Janika Vilponen

Olen Lemonsoftin asiakaskokemusjohtaja, jonka sydän on aina sykkinyt asiakkaille. Työkokemusta IT-alalta on kertynyt lähes 20 vuotta eri tehtävistä. Punainen lanka läpi koko urani on ollut intohimoinen suhtautuminen asiakkaiden menestymiseen, ylivertaisten asiakaskokemusten tuottamiseen sekä toiminnan jatkuvaan kehittämiseen. Toimin Lemonsoftilla asiakkaan äänenä - läpi koko organisaation. Työni päämäärä on selkeä. Se on kirjoitettu meidän missioon ja on esillä arjessa muun muassa toimiston seinätauluissa. ”Uskomme, että Lemonsoftin avulla asiakasyrityksemme tekevät parempaa tulosta ja saavat alan parhaan asiakaskokemuksen.”

Tilaa uutiskirje!

Asiakkuuksien johtaminen on noussut monissa yrityksissä nyt korona-ajan myötä entistäkin tärkeämpään rooliin. Itse käytän mieluiten termiä asiakassuhteiden hoitaminen, sillä koen, että kyseessä on aina kahden osapuolen välinen suhde, joka perustuu luottamukseen, rehellisyyteen ja avoimuuteen. 

"MITEN ASIAKASSUHTEITA HOIDETAAN KIITETTÄVÄSTI NOPEASTI MUUTTUNEESSA MAAILMASSA? "

Samaa kysymystä pohtii tällä hetkellä varmasti moni muukin. Asiakkaat ovat yrityksen pääomaa, jota tulee systemaattisesti kehittää ja johtaa. Samalla asiakkaat ovat ihmisiä, joita tulee palvella henkilökohtaisella otteella. Asiasta tulee yllättävän monimutkainen jo pelkästään sillä, että ihmisten välisessä kanssakäymisessä tunne on aina osa kokemusta. Kun edellä mainittuun yhtälöön lisätään nopeasti muuttuva maailma, ei valmista reseptiä taida olla edes olemassa.

Listasin muutamia vinkkejä, jotka helpottavat työtä:

Data
Kerää asiakassuhteista liiketoiminnallesi merkityksellistä tietoa ja johda asiakkuuksia aina tiedon perusteella.

Mittarit
Aseta hyvälle asiakaskokemukselle selkeät tavoitteet ja mittarit.

Automaatio
Hyödynnä asiakastiedon keräämiseen, käsittelyyn ja jakamiseen automaatiota.

Asiakassegmentointi
Tunne asiakkaasi, jotta osaat kohdistaa toimenpiteet parhaalla mahdollisella tavalla.

Henkilökohtaisuus
Kysele, kuuntele ja opi. Tarjoa monimutkaisiin asioihin yksinkertaisia ratkaisuja. Ole oman alasi asiantuntija. 

Meillä Lemonsoftilla asiakassuhteita hoidetaan yhdessä. Hyvä asiakaskokemus on koko yrityksen vastuulla, eikä kyseessä ei ole ainoastaan myynnin tai asiakaspalvelun tehtävä. Yksi osa hyvää asiakaskokemusta ovat kehittyvät tuotteet, joiden avulla tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden menestyä, myös nopeasti muuttuvassa maailmassa. Reagointinopeutemme ylitti jopa odotukset, kun toimme syyskuussa markkinoille LemonShop -kauppapaikan.

Vinkkinä vielä kaikille asiakkuuksien parissa työskenteleville. Käytän omassa työssäni Lemonsoftin ratkaisuja. Olemme panostaneet Asiakkuudenhallinnan kehitykseen ja se onkin luonteva osa kokonaisjärjestelmäämme. Kun työkalua on mielekästä käyttää, siihen sitoudutaan koko henkilöstön voimin paremmin. Ja mitä laajemmin työkalua käytetään, sitä enemmän dataa kertyy päätöksenteon tueksi.

Vaikka prosessit, työkalut ja data ovatkin johtamisen perusta, niin oma ydinajatukseni asiakkaiden kanssa työskennellessä on seuraava: toimiva suhde tuottaa lisäarvoa aina molemmille osapuolille!



Oletko hankkimassa ensimmäistä toiminnanohjausjärjestelmää? Kenties vaihtamassa vanhaa uuteen ja ehompaan?

Jätä yhteydenottopyyntö, niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä

« takaisin lemon news etusivulle

Janika Vilponen

Janika Vilponen

Olen Lemonsoftin asiakaskokemusjohtaja, jonka sydän on aina sykkinyt asiakkaille. Työkokemusta IT-alalta on kertynyt lähes 20 vuotta eri tehtävistä. Punainen lanka läpi koko urani on ollut intohimoinen suhtautuminen asiakkaiden menestymiseen, ylivertaisten asiakaskokemusten tuottamiseen sekä toiminnan jatkuvaan kehittämiseen. Toimin Lemonsoftilla asiakkaan äänenä - läpi koko organisaation. Työni päämäärä on selkeä. Se on kirjoitettu meidän missioon ja on esillä arjessa muun muassa toimiston seinätauluissa. ”Uskomme, että Lemonsoftin avulla asiakasyrityksemme tekevät parempaa tulosta ja saavat alan parhaan asiakaskokemuksen.”

Tilaa uutiskirje!