Vaihde: 010 328 1000

Service Desk: 010 328 1010

Työntekijäkokemus + asiakaskokemus = ihmiskokemus

Julkaistu: 03.10.2019

Aiheet: Blogi . Talous / HR

« takaisin lemonnews etusivulle

Janika Vilponen

Janika Vilponen

Olen Lemonsoftin asiakaskokemusjohtaja, jonka sydän on aina sykkinyt asiakkaille. Työkokemusta IT-alalta on kertynyt lähes 20 vuotta eri tehtävistä. Punainen lanka läpi koko urani on ollut intohimoinen suhtautuminen asiakkaiden menestymiseen, ylivertaisten asiakaskokemusten tuottamiseen sekä toiminnan jatkuvaan kehittämiseen. Toimin Lemonsoftilla asiakkaan äänenä - läpi koko organisaation. Työni päämäärä on selkeä. Se on kirjoitettu meidän missioon ja on esillä arjessa muun muassa toimiston seinätauluissa. ”Uskomme, että Lemonsoftin avulla asiakasyrityksemme tekevät parempaa tulosta ja saavat alan parhaan asiakaskokemuksen.”

Tilaa uutiskirje!

lemonsoft maksupääte kassallaKaikilla on varmasti henkilökohtaisia kokemuksia huokailevasta kassajonosta, joka ei tunnu liikkuvan askeltakaan. Vaikka meidät suomalaiset tunnistaa jonottamisesta, se ei tarkoita sitä, etteikö tilanne aiheuttaisi päänsisäistä mutinaa. Oman lisämausteen joukkoon tuovat jonottajat, jotka kritisoivat ääneen kassan hitautta. Kaikki eivät näe, ettei syy ole ihmisessä, vaan käytössä olevissa työkaluissa.

Tilanne on vähintäänkin yhtä tuskastuttava kassalla työskentelevälle henkilölle, jonka tehtävänä on palvella hymyssä suin jokainen asiakas. “Maksupääte on temppuillut koko päivän. Kokeiles vielä kerran, se on vaan vähän hitaalla”. Henkilökohtaisilla palvelutaidoilla voi paikata huonoja työkaluja tiettyyn pisteeseen saakka, mutta työn tekemisen mielekkyys ja tehokkuus kärsii väkisinkin.

Maksaminen on tällä hetkellä murrosvaiheessa ja uusia digitaalisen maksamisen innovaatioita syntyy jatkuvasti. Ratkaisuja kehitettäessä on olennaista, että ne saadaan kytkettyä mahdollisimman saumattomasi talouden muihin prosesseihin. Ostajan näkökulmasta uudet palvelut ovat tietysti hieno lisä, mutta maksutapahtuman suhteen tärkeitä asioita maksajan näkökulmasta ovat ihan perusasiat: oikea summa, maksaminen halutulla maksutavalla, sekä maksutapahtuman vaivattomuus, nopeus ja turvallisuus. Digitaalisten palvelujen lisääntyminen on kirittänyt tavallisenkin ihmisen ikään kuin ylikierroksille, joten sekunnin ylimääräinen viive arkisessa asiassa harmittaa. Saati sitten se, jos jokin menee pieleen hankalaksi koettujen valintojen takia.

Kun siirrytään tiskin toiselle puolelle, edelliset tarpeet ovat edelleen olemassa, mutta niiden lisäksi tulee muutama kauppiaalle ja kassahenkilöstölle tärkeä asia. Edellä kuvatut ostajan tarpeet ovat osa tärkeää asiakaskokemuksen hallintaa, mutta tosielämässä sattuvat epäonnistumiset pitää ottaa huomioon. Tyypillinen tilanne, jossa asiakaskokemus joko paranee tai heikkenee on virheen korjaaminen. Jos tapahtuu jokin kömmähdys tai tekninen virhetilanne, on ostajalle tyypillistä alkaa epäillä tuplaveloitusta. Se, miten helposti ja nopeasti saadaan tarkistettua veloituksen toteutuminen saattaa ratkaista asiakaskokemuksen laadun. Muita tiskin takana etenkin kassahenkilöstön työn mielekkyyteen liittyviä asioita ovat raportoinnin luotettavuus ja selkeys, sekä tietysti maksupäätteen käyttöönotto ja mahdollinen vaihto laitteen rikkoutuessa.

“Parempia ihmiskokemuksia uuden Lemonsoft Maksupäätteen avulla.”

Tavoitteemme on tarjota maksamiseen liittyen alan paras käyttäjäkokemus kaikille osapuolille. Moderni, pilvessä toimiva maksupäätepalvelu on täysin integroitu ratkaisu, jossa tiedot liikkuvat reaaliaikaisesti maksupäätteen ja kassan välillä riippumatta siitä, käytätkö kassaohjelmistoa paikallisesti vai pilvestä. Lemonsoft Maksupääte on nopea ja pitää huolen hyvästä asiakaskokemuksesta. Mahdollisten ongelmatilanteiden selvittely ja päivittäinen raportointi onnistuu reaaliaikaisen ja selkeän Poplaview-palvelun avulla. Lemonsoft Maksupääte on vaivaton ja luotettava alkaen heti palvelun tilaamisesta. Kun tilaat Lemonsoft Maksupäätteen, saat laitteen parhaimmillaan vuorokauden sisällä. Uuden laitteen käyttöönotto tapahtuu siten, että kytket siihen kaksi kaapelia, eli verkkovirran ja Internet-yhteyden. Tämän jälkeen laite hoitaa itse itsensä käyttökuntoon. Tämän helpompaa ei minkään maksupäätteen käyttöönotto voi olla. Jos laite sattuu syystä tai toisesta rikkoutumaan, uusi laite lähetetään heti, kun ilmoitat rikkoutumisesta. Näin pystyt pitämään katkokset minimaalisina ja kaupan käynnissä.

Tee maksutapahtumasta hyvä kokemus niin asiakkaalle kuin itsellesikin. Siirry Lemonsoft Maksupäätteen kanssa uudelle aikakaudelle!

Tutustu tarkemmin >>



Oletko hankkimassa ensimmäistä toiminnanohjausjärjestelmää? Kenties vaihtamassa vanhaa uuteen ja ehompaan?

Jätä yhteydenottopyyntö, niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä

« takaisin lemon news etusivulle

Janika Vilponen

Janika Vilponen

Olen Lemonsoftin asiakaskokemusjohtaja, jonka sydän on aina sykkinyt asiakkaille. Työkokemusta IT-alalta on kertynyt lähes 20 vuotta eri tehtävistä. Punainen lanka läpi koko urani on ollut intohimoinen suhtautuminen asiakkaiden menestymiseen, ylivertaisten asiakaskokemusten tuottamiseen sekä toiminnan jatkuvaan kehittämiseen. Toimin Lemonsoftilla asiakkaan äänenä - läpi koko organisaation. Työni päämäärä on selkeä. Se on kirjoitettu meidän missioon ja on esillä arjessa muun muassa toimiston seinätauluissa. ”Uskomme, että Lemonsoftin avulla asiakasyrityksemme tekevät parempaa tulosta ja saavat alan parhaan asiakaskokemuksen.”

Tilaa uutiskirje!