Vaihde: 010 328 1000

Service Desk: 010 328 1010

Verkkokauppaa ja jalkatyötä

Julkaistu: 18.01.2021

Aiheet: . Blogi

« takaisin lemonnews etusivulle

Sami Eromäki

Sami Eromäki

Toimin Lemonsoftilla tuotepäällikkönä. Vastuualueena laaja kattaus Lemonsoftin eri toiminnallisuuksia. Entisenä yrittäjänä koen tärkeäksi helpottaa asiakkaidemme arkea tuomalla hyviä ohjelmistoratkaisuja arjen rutiineihin. Erityisesti projektiliiketoiminnan hallinta on lähellä sydäntä. Vapaa-aika kuluu perheen ja pohjalaistalo-harrastuksen parissa.

Tilaa uutiskirje!

lemonsoft crmKoko maailma kohisee nyt verkkokaupasta ja sen menestyksestä. Koronan myötä on osoitettu entistä konkreettisemmin se, että ihmisten ostokäyttäytyminen muuttuu ja siirtyy verkkoon suurelta osin. Columbia road teki tutkimuksen ostokäyttäytymisestä ja 55% tutkimukseen osallistuneista suomalaisista ovat ostaneet 

verkosta jotain mitä eivät aiemmin ole ostaneet. Heistä 73% aikoo jatkaa verkko-ostoksia näiden tuotteiden/palveluiden osalta.

Selväähän on, että verkkokauppa pitää olla kaikilla, joilla on tuotteita tai palveluita myynnissä. Palveluiden puolella voimakasta kasvua näkyy mm. verkkovalmennuksien mynnissä.

Verkkokauppa ei kuitenkaan yksin riitä, vaan tarvitaan myös jalkatyötä. Tosin se jalkatyö taitaa nyt olla pitkälti etätapaamisia, mutta aktiivista myyntityötä ei voi jättää tekemättä pandemiasta huolimatta. Aika usein kuulee, että sen taakse jopa kätkeydytään ja syytetään tekemättömyydestä täysin sitä ja sen aiheuttamia työkulttuurin muutoksia. Myynti digitalisoituu kovaa vauhtia ja meidän kaikkien on vain yksinkertaisesti taivuttava siihen, jos meinaa pysyä hengissä.

Myynnin muutokset, oli ne sitten kohdennettua verkkomainontaa, verkkokauppamarkkinointia, jalkatyötä tai etätapaamisia, eivät poista sitä tosiasiaa, että CRM-järjestelmälle on edelleen tarvetta. Vain oikeanlaisella raportointikulttuurilla johto saa selville, miten yrityksessä myynti toimii ja ennen kaikkea, pystyy analysoimaan myynnin suoritusta. Myyntitapahtumista, asiakaskontakteista, hiljaisista signaaleista tai inboundista pitää kirjata CRM-tapahtuma asiakkaalle. Näin saadaan riittävä data toimenpiteistä mitä yrityksessä tehdään, voidaan analysoida toimenpiteiden vaikutusta ja säätää toimenpiteiden laatua toimivuuden mukaan.

Ilman raportointia ollaan täysin mielikuvituksen ja mututiedon varassa. Yrityksen tilanne voi heiketä salakavalasti hiljalleen ja sen korjaaminen ottaa sitten aikaa huomattavasti kauemmin kuin huonoon tilanteeseen luisuminen.

Meiltä saatte avun niin verkkokaupan perustamiseen kuin CRM-järjestelmän käyttöönottamiseen. Suunnitellaan yhdessä polku miten yrityksenne siirtyy digitaalisen myynnin edelläkävijäksi!

Tutustu tarkemmin LemonShop-kauppapaikkaan >>

Lue lisää Lemonsoft Asiakkuudenhallinnasta >>



Oletko hankkimassa ensimmäistä toiminnanohjausjärjestelmää? Kenties vaihtamassa vanhaa uuteen ja ehompaan?

Jätä yhteydenottopyyntö, niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä

« takaisin lemon news etusivulle

Sami Eromäki

Sami Eromäki

Toimin Lemonsoftilla tuotepäällikkönä. Vastuualueena laaja kattaus Lemonsoftin eri toiminnallisuuksia. Entisenä yrittäjänä koen tärkeäksi helpottaa asiakkaidemme arkea tuomalla hyviä ohjelmistoratkaisuja arjen rutiineihin. Erityisesti projektiliiketoiminnan hallinta on lähellä sydäntä. Vapaa-aika kuluu perheen ja pohjalaistalo-harrastuksen parissa.

Tilaa uutiskirje!