Vaasanpuistikko 20 A
65100 VAASA
Hämeentie 19
00500 HELSINKI
Lemminkäisenkatu 34
20520 Turku
Åkerlundinkatu 11 D
33100 TAMPERE
(Tulli Business Park)
Alasintie 1
80130 JOENSUU
Keskikatu 11 B
45100 KOUVOLA
Sepänkatu 20
90100 OULU
Ahlmaninkatu 2
40100 JYVÄSKYLÄ
Julkaistu: 08.10.2018
Aiheet: Asiakastarinat . Tukkukauppa
« takaisin lemonnews etusivulle
Käyttöönottoprosessi tuhansille nimikkeille on mittava työmäärä, jossa vaaditaan suunnitelmallisuutta. Pisla Oy:ssä eri tuoteryhmien siirrosta uuteen kantaan vastasivat sisäisesti nimetyt henkilöt. Apua ja tukea saatiin myös Lemonsoftilta. ”Lemonsoftin projektipäällikkö oli tarvittavassa vaiheessa erittäin hyvä ja osaava. Hän piti hienosti käyttöönottoprojektin ohjat käsissä ja saimme häneltä tukea.”, kertaa Pisla Oy:n osastopäällikkö Aila Kiiski ensimmäisien yhteistyökuukausien vaiheita.
Tällä hetkellä ohjelmisto on mukana lähes kaikissa yrityksen toiminnoissa, tuotannosta taloushallintoon. ”Lemonista meillä on käytössä koko paketti. On kätevää, kun kaikki on samassa paikassa. Myös kotimainen tuki on lisäarvo, jos miettii, minkälaisessa laajuudessa käytämme Lemonsoftia”, summaa varatoimitusjohtaja Ilkka Keskinen. Tuotannon osastopäällikkö Jari Kemppainen vahvistaa Lemonsoftin palvelevan tuotannon tarpeita. ”Ohjelma on helppokäyttöinen rakenteiden suhteen. Kun vertaan käytettävyyttä vanhaan järjestelmään, huomaan että aiemmin 15 minuuttia raksuttanut tiedosto aukeaa nyt muutamassa sekunnissa.” ”Käytettävyys on hyvä ja ohjelmisto todella näppärä”, vahvistaa Kiiski. ”Etenkin vanhaan järjestelmäämme verrattuna Lemonsoft on kevytkäyttöinen ja erittäin nopea.”
Pisla Oy:stä kerrotaan, että yhteistyö Lemonsoftin kanssa on sujunut tiiviissä yhteistyössä. Jatkossa on vuorossa ohjelman jalkauttaminen tuotantoon laajemminkin: ”Haluamme saada Lemonsoftin paremmin myös tuotannon ihmisten käyttöön, jotta meille saataisiin ns. työkortiton maailma. Omien käyttäjiemme kouluttaminen ja esimiestyön vähentäminen on seuraava iso vaihe.” Osastopäällikkö Aila Kiiski arvioi tulevien muutoksien vaikutuksia: ”Tuotannonohjaajille muutos tulee olemaan suurin. Sitten aikaa jää enemmän suunnittelulle eikä enää ohjata, vaikka hienokuormitus tehdäänkin käyttäjän toimesta.”
Pisla Oy:ssä hyvä asiakaspalvelu ja luotettavuus ovat keskeisessä roolissa. Kun kauppias huomaa maanantaina, että tavaraa puuttuu ja tekee illalla tilauksen, on tuote sujuvan toimitusketjun myötä pääsääntöisesti jo keskiviikkona kaupan hyllyllä. ”Tärkein kilpailuvalttimme on se, että myymme palvelua”, summaa Ilkka Keskinen. ”Tämän vuoksi on ensiarvoisen tärkeää tehdä työtä hyvällä järjestelmällä”, osastopäällikkö Aila Kiiski painottaa.
Pisla Group Oy lyhyesti: