Lemonsoft kokemuksia: Nahkatavara A. Eriksson Oy asiakastarina

Julkaistu: 20.04.2021

Aiheet: Asiakastarinat . Teollisuus . Tukkukauppa

Nagu_kuva1Nahkatavara A. Eriksson Oy on Lemonsoftin pitkäaikainen asiakas. 130-vuotias perheyritys on toiminut koko historiansa ajan samalla alalla. Tänä päivänä yritys suunnittelee ja valmistaa nahasta laukkuja, lompakoita ja korttikoteloita sekä maahantuo eurooppalaisia brändejä. BAG STAGE -nimeä kantavat laukkuliikkeet löytyvät Turusta ja Raisiosta. Lisäksi verkkokauppa www.bagstage.fi on toiminut laukkuliikkeiden myyntikanavana kymmenisen vuotta.


Nyt on ollut aikaa kehittää toimintaa


Korona vaikutti Nahkatavara A. Eriksson Oy:n toimintaan paljon, kertoo viidennessä polvessa yrittäjänä toimiva Rami Lehtonen. Messut ja muut tapahtumat loppuivat ja sitä myötä myös jälleenmyyjien mahdollisuus tutustua tuotteisiin. Toimintaa sopeutettiin ja samalla vapautui aikaa liiketoiminnan kehittämiseen. Kesällä käynnistettiin ajatuksen asteella ollut projekti, jonka tavoitteena oli luoda uuden verkkokaupan avulla uutta liiketoimintaa, omalla brändillä. Halusimme rakentaa verkkokaupan, jossa olisi tarjolla koko valikoima kuluttajille, jälleenmyyjille sekä yritysasiakkaille. Verkkokauppakumppaniksi valikoitui toistamiseen Lemonsoft, sillä uusi LemonShop -kauppapaikka tarjosi tarpeeseen sopivan ratkaisun. Esitimme tutulle myyjälle kysymyksen ja muita vaihtoehtoja ei edes kartoitettu, ynnää Lehtonen.


Jälleenmyyjien lisätilaukset verkkokaupasta


Uusi verkkokauppa rakennettiin pääasiassa käytössä olevan Lemonsoftin toiminnanohjausjärjestelmän mukaisesti. Näin ei ollut tarvetta muokata olemassa olevia prosesseja eikä toimintatapoja, kertoo Lehtonen. Verkkokaupassa eri segmenttien näkymät tulevat suoraan Lemonsoftin asiakas- ja tuoteryhmistä. Esimerkiksi jälleenmyyjille näytetään meidän omien tuotteiden lisäksi myös muiden brändien tuotteita. Odotuksia uudelle liiketoiminnalle ja verkkokaupalle on ladattu paljon. Brändin tunnettuuden kasvattamisen lisäksi haluamme tarjota jälleenmyyjillemme paremman asiakaskokemuksen digitalisaation avulla. Verkkokauppa mahdollistaa nopeat toimitukset sekä pienemmät tilauserät, jolloin saamme myös jälleenmyyjien riskiä pienennettyä, kertoo Lehtonen.


Pelikenttä laajenee uuden verkkokaupan myötä ulkomaille


Tulevaisuuden verkkokauppanäkymiä kysyttäessä esiin nousevat kansainväliset markkinat ja sen myötä myös verkkokaupan kääntäminen englanniksi. Myös B2B-puolella nähdään paljon potentiaalia henkilöstölahjojen ja yritysmyynnin kehittämisessä, kiteyttää Lehtonen. Verkkokauppaprojekti sujui Lehtosen mukaan hyvin, vaikkakin aikaa kului enemmän kuin aluksi ajateltiin. Verkkokaupan ulkoasusta on vastannut yrityksen kotisivukumppani ja kotisivuilta tuttu look&feel oli helppo toteuttaa.


Nahkatavara A. Eriksson Oy:n uuteen verkkokauppaan voit tutustua täällä: https://shop.a-eriksson.fi/

A. Eriksson brändin logopieni

 

 

Nahkatavara A. Eriksson Oy

Suunnittelee ja valmistaa nahkalaukkuja, lompakoita ja korttikoteloita, maahantuo ulkomaisia merkkituotteita
Henkilömäärä: 5-6
Liikevaihto ennen vuotta 2020: 2,5 milj. €
Myymälät Turussa ja Raisiossa
https://www.a-eriksson.fi/

Lue LemonShop-kauppapaikasta tarkemmin >>