Lemonsoft kokemuksia: Mikkelin Toimintakeskus ry asiakastarina

Julkaistu: 18.08.2022

Aiheet: . Asiakastarinat

Lemonsoft keventää yrityksen ICT-asiantuntijan työkuormaa


Mikkelin Toimintakeskus ry:llä on ollut käytössään Lemonsoftin toiminnanohjausjärjestelmä vuodesta 2019.
ICT-asiantuntija Tommi Aallon mukaan yhdistys käyttää Lemonsoftin ohjelmistoja toiminnanohjauksesta
aina kirjanpitoon saakka.

— On melkein helpompi luetella, mitkä päivittäiset toimintomme eivät tapahdu Lemonsoftin kautta.
Aiemmin meillä oli useita eri ohjelmia, joita sitten tuettiin Exceleillä sun muilla. Vaihdoimme Lemonsoftiin,
jotta saisimme kaikki toiminnot yhteen ja samaan järjestelmään.

Yksi järjestelmä säästää yrityksen resursseja ja pienentää virheiden mahdollisuutta

Oman ICT-asiantuntijan roolinsa kannalta Aalto pitää Lemonsoftin tärkeimpänä ominaisuutena sitä, että
kaikki toiminnot ovat samassa ohjelmistossa. Eri ohjelmistojen välisissä rajapinnoissa on aina omat
haasteensa. Lisäksi vaikkapa kolmen eri toimijan välinen yhteydenpito ja aikataulujen yhteensovittaminen
ei välttämättä olisi kovinkaan jouhevaa.

— Minulle ICT-asiantuntijana yhden ohjelman käyttöönotto, tuki ja ylläpito on helpompaa.
Yhdistykseltämme vaatisi paljon enemmän resursseja ja aikaa, jos minun pitäisi kouluttaa 40-päinen
henkilöstömme käyttämään useita eri ohjelmia.

Aallon työtä helpottaa myös se, että Lemonsoftin sisällä ohjelmistojen toimintalogiikka pysyy
muuttumattomana. Kun toimintaan pääsee kerran sisälle, ohjelmiston käyttäminen sujuu vaivatta.

— Useiden eri ohjelmistojen toiminnan opetteleminen ja opettaminen söisi minulta niin arvokasta työaikaa
kuin aivokapasiteettiakin. Silloin myös käyttövirheiden mahdollisuus kasvaisi.


”Lemonsoft on juuri se, mitä tarvitsemme”

Mikkelin Toimintakeskus on ottanut Lemonsoftista käyttöön toimintoja pikkuhiljaa. Uusimpana lisäyksenä
toiminnanohjausjärjestelmään on otettu palkka- ja henkilöstöhallinto. Aallon mukaan asteittainen
käyttöönotto on hyödyttänyt yhdistyksen toimintaa.

— Järjestelmän käyttöönotto ei ole rasittanut ketään liikaa. Olemme myös voineet aikatauluttaa uusien
toimintojen käyttöönotot sitä mukaa, kun vanhojen irtisanomisajat päättyvät. Tämä on sujuvoittanut
aikataulujen suunnittelua myös talomme sisällä.

Aalto kiittelee myös yhdistyksen ja Lemonsoftin välisen yhteydenpidon sujuvuutta. Mikkelin
Toimintakeskuksella on Lemonsoftilta oma yhteyshenkilö, johon saa yhteyden nopeasti ja helposti.

— Olemme olleet tyytyväisiä Lemonsoftiin palveluun, oli se sitten puhelimitse tai verkossa. Myös
Lemonsoftin kouluttajat ovat olleet todella hyviä – he ovat auttaneet meitä paljon ja vieneet prosessia
kanssamme eteenpäin.

Aallon mukaan Lemonsoft on ollut Mikkelin Toimintakeskukselle nappivalinta.

— Täysin ongelmatonta tämä ei tietenkään ole ollut. Olen kuitenkin itse pelannut tietotekniikan kanssa niin
kauan, että tiedän, ettei ongelmatonta järjestelmää ole olemassakaan. Lemonsoft on ollut koko ajan
aktiivinen ratkaisemaan eteen tulleet haasteet. Lemonsoft on meille juuri se, mitä tarvitsemme.

 

uutta_elamaa_logo

Vuonna 1991 perustettu Mikkelin Toimintakeskus ry on kierrätyspalveluihin ja työllistymiseen keskittyvä
yleishyödyllinen yhdistys. Yhdistys tarjoaa kierrätykseen liittyviä palveluja ja tuotteita sekä
valmennuspalveluita, jotka edistävät työllistymistä ja kuntoutumista. Mikkelin Toimintakeskus ry toimii
Uutta Elämää Groupin taustalla.