Vaihde: 010 328 1000

Service Desk: 010 328 1010

Opi uutta: Miten hyödynnän Kanban taulua?

Julkaistu: 23.03.2021

Aiheet: . Opi uutta

« takaisin lemonnews etusivulle

Sami Eromäki

Sami Eromäki

Toimin Lemonsoftilla tuotepäällikkönä. Vastuualueena laaja kattaus Lemonsoftin eri toiminnallisuuksia. Entisenä yrittäjänä koen tärkeäksi helpottaa asiakkaidemme arkea tuomalla hyviä ohjelmistoratkaisuja arjen rutiineihin. Erityisesti projektiliiketoiminnan hallinta on lähellä sydäntä. Vapaa-aika kuluu perheen ja pohjalaistalo-harrastuksen parissa.

Tilaa uutiskirje!

Myynnissä ja asiakaspalvelussa työtehtävät lisääntyvät ja hallittavien asioiden massa kasvaa jatkuvasti. Lemonsoftin Myyjän näkymä auttaa oman työkuorman hallinnassa. Lue tästä artikkelista miten saat käyttöön Myyjän näkymän kanban-taulun.

Nykyään puhutaan myös ihmisten kohdalla moniajosta eli moneilusta. Kuulostaa hienolta ja tehokkaalta, mutta valitettavasti se on kaikkea muuta kuin tehokasta. Ihmisten aivot eivät pysty käsittelemään useita asioita yhtä aikaa, vaan suorittaminen menee vain tehtävien vaihteluksi ilman näkyviä tuloksia.

Toinen muotitermi on Lean. Sen avulla saadaan tekemisestä tehokasta. Täytyy vain poistaa turha hukkatyö. Moniajo aiheuttaa valtavasti hukkatyötä.

Jokseenkin on selvää, että jatkuva töiden vaihtelu, tuplatyö ja aivojen ylikuormitus tuo tehottomuutta tekemiseen. Helpommalla pääsee, kun suorittaa yhden työn päätökseen ja aloittaa seuraavan työn edellisen valmistuttua. Työn tehostamiseen löytyy monia helppoja keinoja, kuten esimerkiksi sähköposti-ilmoitusten poistaminen käytöstä. Sähköposti ei ole viestiväline, johon odotetaan vastausta välittömästi. Puhelin on sitä varten.

Myyjien ajan- ja aivokapasiteetin käyttö kannattaa kohdistaa oikeisiin asioihin. Muistettavia asioita on paljon ja ne myös kuormittavat päivää. Kannattaakin ottaa Myyjän näkymässä käyttöön toinen myyntiputki pelkästään oman työlistan hallintaan. Myyntiputkea voit käyttää kuten Kanban-taulua.

Luo tehtävät myyntimahdollisuutena, kohdista niille CRM-tapahtumia, siirrä tehtävän vaihetta tilanteen mukaan ja lopulta voit luoda tehtävästä tarjouksen. Mikä tärkeintä, koko tehtävän tapahtumahistoria pysyy mukana tarjoukselle saakka. Näin myös myöhemmissä vaiheissa tiedetään miten ja mistä tarjous on saanut alkunsa.

Perusta ensin uusi myyntivaihekokoelma (Työlista) Asetukset-Myynnin seurantavaiheet.

Myyntivaiheiden ylläpito

Saat luomasi myyntivaiheet näkyviin Myyjän näkymässä valitsemalla Vaihda myyntivaiheet -toiminnosta juuri luomasi myyntivaiheet. Myyntivaiheet näyttävät Myyjän näkymässä tältä.

Työlista kanban

Myyjän näkymässä on Luo uusi -toiminto, jossa voit perustaa uuden Myyntimahdollisuuden eli tehtävän. Anna siihen asiakas ja kuvaus.

Myyntimahdollisuuden luonti

Valitse sen jälkeen luomasi Myyntivaiheet ja tallenna. Voit myös antaa muita lisätietoja tehtävästä.

Myyntimahdollisuus

Kolmen pisteen valikosta löydät Näytä tapahtumat -toiminnon, joka näyttää kaikki tehtävään liittyvät tapahtumat.

Myyntiputki

Myyjän näkymässä voit siirtää tehtävää sen mukaan, miten suoritat tehtävää. Alla olevassa kuvassa siirsin tehtävän vaiheeseen Siirrä tarjoukseksi. Voit kirjoittaa kuvaukseen siirron syyn tai muuta lisäselitettä ja vaihtaa tehtävälle lajiksi tarjous.

Siirrä tarjoukseksi

Siirrä tarjoukeksi2

Tehtävä muuttuu vihreäreunaiseksi eli kyseessä on silloin tarjous. Kolmen pisteen valikosta löydät toimintoja ja valitsemalla Avaa, saat tarjouksen auki.

Avaa tarjous

Tarjouksella sinun täytyy vaihtaa Myyntivaiheet, jotta saat tarjouksen näkyviin oikeassa Myyntiputkessa.

Tarjous

Muista luoda tehtävän/tarjouksen CRM-tapahtumat aina suoraan kortin kolmen pisteen valikosta. Näin CRM-tapahtuma ohjautuu aina oikealle kohteelle ja historia säilyy asiayhteydessään.

Voit myös ottaa käyttöön LemonOutlook Add-in lisäosan, jonka avulla voit Outlookissa kohdistaa sähköpostin suoraan tietylle tehtävälle/tarjoukselle.



Oletko hankkimassa ensimmäistä toiminnanohjausjärjestelmää? Kenties vaihtamassa vanhaa uuteen ja ehompaan?

Jätä yhteydenottopyyntö, niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Ota yhteyttä

« takaisin lemon news etusivulle

Sami Eromäki

Sami Eromäki

Toimin Lemonsoftilla tuotepäällikkönä. Vastuualueena laaja kattaus Lemonsoftin eri toiminnallisuuksia. Entisenä yrittäjänä koen tärkeäksi helpottaa asiakkaidemme arkea tuomalla hyviä ohjelmistoratkaisuja arjen rutiineihin. Erityisesti projektiliiketoiminnan hallinta on lähellä sydäntä. Vapaa-aika kuluu perheen ja pohjalaistalo-harrastuksen parissa.

Tilaa uutiskirje!