Luottavaisesti kohti vuotta 2020

Julkaistu: 13.12.2019

Aiheet: . Blogi

« takaisin lemonnews etusivulle

Kari Joki-Hollanti

Kari Joki-Hollanti

Olen Lemonsoftin perustaja ja kehitysjohtaja. Yritysten liiketoimintaprosessit ovat viimeisen 30 vuoden aikana tulleet hyvinkin tutuiksi. Haluan auttaa yrityksiä menestymään omassa liiketoiminnassaan ohjelmistoratkaisun avulla. Olen erityisen kiinnostunut automatisoimaan prosesseja softan keinoin. Bisneksen lisäksi hyvä ruoka ja viinit – etenkin Amarone – ovat kiinnostuksen kohteina.

Lemonsoftin kuluva vuosi oli monellakin eri tapaa erinomainen. Tiivistäisin asiat siten, että rakensimme vahvan pohjan asioiden edelleen kehittämiseksi etenkin asiakkaidemme entistä paremman palvelemisen eteen.

Uutena asiakaspalvelujohtajana aloitti Maija Aarnio tammikuussa. Maijan aikana asiakaspalvelumme on palautteenkin mukaan selkeästi parantanut kommunikointia asiakkaille. Vasteajat ovat kunnossa ja vastausten laatukin on parantunut. Uusi täsmätuki otettiin hyvin vastaan.

Luonnollisesti työ paremman asiakaspalvelun eteen on jatkuvaa. Osana tätä prosessia siirryimme joulukuun alussa uuteen tukipyyntöjen käsittelyjärjestelmään. Ensimmäiset kokemukset tästä ovat olleet positiivisia.

Visiomme mukaisesta mahdollistamme asiakkaidemme menestymisen alan parhaan käyttökokemuksen ja sitoutuneen henkilökuntamme avulla.

Toiminnanohjauksen (ERP) käytettävyys on haastava asia. Käyttöliittymä on kyllä helppo saada yksinkertaiseksi, mutta kun samaan aikaan vaateina on runsaasti toimintoja ja infoa eri asioista samalle ruudulle, muuttuu suunnittelu vaikeammaksi. Olemme tänä vuonna ottaneet asiakkaat huomattavasti aiempaa useammin mukaan uusien toimintojen suunnitteluun heti ensimmäisistä näyttöleiskoista lähtien. Tätä suuntaa vahvistamme edelleen jatkossa.

Hyvä esimerkki asiakkaiden mukaan ottamisesta on teollisuusasiakas-projekti, jossa kutsuimme itsemme kylään. Noin 100 teollisuusasiakasta vastasi kutsuun myönteisesti. Tammikuussa 2020 on sitten aika kertoa tulokset. Vierailut jatkuvat seuraavaksi tukkuasiakkaidemme parissa.

Asiakaskokemuksen jatkuvan parantamisen mahdollistamiseksi Janika Vilponen aloitti huhtikuussa asiakaskokemusjohtajana. Janika kirjoitti työstään blogin, jonka voit lukea tästä >> 

Osana Janikan työtä on jatkuva NPS-mittaus eri osa-alueilla. Meille tärkein mittari näistä on yrityksen johdon yleinen suosittelu, jossa parhaimmillaan olemme päässeet NPS-tulokseen +50. Jatkuvan palautteen kerjäämisen tarkoitus on parantaa toimintaamme. Anna siis jatkossakin palautetta. Tämä on tehokkain keino vaikuttaa asioihin. Kun organisaatiossamme on selkeästi yksi henkilö, joka vastaa asiakaskokemuksen parantamisesta, asiat myös kehittyvät.

Organisaatiomme vahvistui vuoden 2019 aikana kahdellatoista uudella henkilöllä. Vaikka kasvuvauhti on kova, saimme henkilöstötutkimuksessa huippuarvosanat. Tunnustuksena tästä saimme Future Workplaces 2020 -sertifikaatin.

Lemonsoftin kokonaisratkaisu kehittyi oikeaan suuntaan. Koodasimme uusia ominaisuuksia reilu 600 kappaletta. Saimme myös käyntiin asiakkaiden eniten peukuttamien ideoiden mukaan tuomisen. LemonOnlinen teknologinen uudistus saatiin valmiiksi. Käyttäjille tämä näkyi parantuneena suorituskykynä ja meille uudistus mahdollistaa aiempaa tehokkaamman ja virheettömämmän kehittämisen.

Myös Lemonsoftin taloudelliset luvut jatkoivat kehittymistä. Liikevaihto kasvaa vajaaseen 11 miljoonaan euroon ja tuloskin on odotetun hyvä.

Vuodelle 2020 olemme suunnitelleet paljon uutta. Näistä sitten aikanaan tarkemmin.

Hyvää joulua ja menestyksellistä uutta vuotta!

« takaisin lemon news etusivulle

Kari Joki-Hollanti

Kari Joki-Hollanti

Olen Lemonsoftin perustaja ja kehitysjohtaja. Yritysten liiketoimintaprosessit ovat viimeisen 30 vuoden aikana tulleet hyvinkin tutuiksi. Haluan auttaa yrityksiä menestymään omassa liiketoiminnassaan ohjelmistoratkaisun avulla. Olen erityisen kiinnostunut automatisoimaan prosesseja softan keinoin. Bisneksen lisäksi hyvä ruoka ja viinit – etenkin Amarone – ovat kiinnostuksen kohteina.